Een wendbare bedrijfsvoering gekoppeld aan de inhoud
Om de ambities in de inhoudelijke programma's te realiseren, zijn ondersteunende processen van groot belang. De bedrijfsvoering speelt een cruciale rol in het waarborgen van de interne dienstverlening. Het gaat om onderdelen als personeel, organisatie, informatie, financiën, inkoop, juridische zaken, communicatie en administratie. Hierdoor kan de organisatie zich richten op de dienstverlening aan inwoners, ondernemers en de maatschappij.
We streven naar continue professionalisering van de ondersteunende processen, gebaseerd op de behoeften vanuit inhoudelijke programma's, nieuwe wetgeving en trends/ontwikkelingen. Onze bedrijfsvoering moet wendbaar en flexibel zijn om de inhoudelijke programma's optimaal, snel en adequaat te kunnen ondersteunen.
In deze paragraaf geven we inzicht in organisatie brede opgaven en initiatieven. Dit doen we in termen van processen, data, systemen, administraties, beheer, sturing, kennis, competenties en houding en gedrag. We kijken ook vooruit om de bedrijfsvoering toekomstbestendig door te ontwikkelen conform onze visies en besturingsfilosofie.
Voor de realisatie van deze ambities ligt de focus op drie hoofdthema’s die verder uitgewerkt zijn in de paragraaf. De thema’s en dus aandachtsgebieden zijn:
- Digitale transformatie;
- Mens en organisatie;
- Doelmatigheid en rechtmatigheid.
