Middelen per Programmalijn inclusief mutaties reserves | Baten/ | Realisatie 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Public Affairs | Baten | 550 | 450 | 250 | |||
Lasten | 151 | 856 | 717 | 407 | |||
Totaal saldo Programmalijn | -151 | -306 | -267 | -157 |
Begrotingsvoorstellen 2026-2029 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
---|---|---|---|---|
City Branding | -260 | -150 | ||
Totaal programmalijn Public Affairs | -260 | -150 |
City Branding
2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
-260 | -150 |
Voor 2026 en 2027 is voor beide jaren al incidenteel € 250.000 in de begroting opgenomen voor Citybranding. Deze middelen zijn nodig voor de nieuwe stichting Citybranding (organisatie en beheerkosten) en voor het uitvoeringsprogramma merk- en marketingactiviteiten.
Voor de implementatie van het nieuwe beeldmerk in de gemeentelijke organisatie zijn middelen nodig voor de aanpassing van drukwerk, website, aanpassingen ICT systemen en dergelijke. Deze implementatie gebeurt gefaseerd. Hierbij is het uitgangspunt een optimale zichtbaarheid te realiseren met minimale inspanning (tijd/geld), rekening houdend met een duurzame implementatie. Hiervoor is in 2026 een bedrag van € 260.000 noodzakelijk en voor 2027 € 150.000.
Subsidieverwerving en financiële opgave
In de begroting is een financiële opgave opgenomen waarbij externe middelen gegenereerd worden die voor bestaande en al gedekte activiteiten en projecten kunnen worden ingezet. Aan deze opdracht is een structureel bedrag verbonden van € 750.000.