Middelen per Programmalijn inclusief mutaties reserves | Baten/ | Realisatie 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bereikbaarheid | Baten | 2.993 | 3.234 | 3.132 | 3.132 | 3.132 | 3.132 |
Lasten | 2.632 | 2.961 | 2.470 | 2.521 | 2.437 | 2.431 | |
Totaal saldo Programmalijn | 361 | 273 | 662 | 612 | 695 | 701 |
Begrotingsvoorstellen 2026-2029 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
---|---|---|---|---|
Verkeersmaatregelen | -500 | |||
Naheffingsaanslag | -150 | -150 | -150 | -150 |
Overige voorstellen < € 0,1 miljoen | -70 | |||
Totaal programmalijn Bereikbaarheid | -720 | -150 | -150 | -150 |
Verkeersmaatregelen
2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
-500 |
Verkeersveiligheid rondom maatschappelijke voorzieningen zoals scholen of sportvoorzieningen is een belangrijk aandachtspunt. Bij nieuwe ontwikkelingen wordt hiervoor een budget opgenomen voor onderzoek en aanpassen verkeerssituaties bij ontwikkelingen in de gemeente.
Naheffingsaanslag
2026 | 2027 | 2028 | 2029 | |
-150 | -150 | -150 | -150 |
We stellen het begrotingsbedrag bij van € 300.000 naar € 150.000.
Dat komt door wijziging in de werkzaamheden van de BOA’s door economische ontwikkelingen, met name overlast in de binnenstad en verminderde inkomsten van uitgeschreven naheffingsaanslagen door verruiming blauwe zones.